Ako si ušiť látkovú peňaženku

Je úplne jedno, koľko priehradiek má moja peňaženka, aj tak v nej nikdy neviem na počkanie vyhrabať vernostnú kartičku – stojím pri pokladni, chcem zľavu na knižku, ktorú si práve kupujem, zúrivo hľadám a hľadám…

A je tu ešte druhý peňaženkový paradox: nech je akokoľvek veľká, v mojej kabelke sa dokáže stratiť tak dôkladne, až ju podozrievam, že mi to robí naschvál.

Tak som si povedala: “A dosť! Elli, vyrobíš si vlastnú peňaženku – bez priehradiek a akurátnu do ruky. Predsa to nemôže byť tak ťažké…” 

Naozaj nebolo. Rada sa s vami o svoj jednoduchý návod na výrobu látkovej peňaženky podelím. Môžete si ju vyrobiť takú veľkú, akú potrebujete, a vybrať si motív, ktorý vystihuje napríklad vašu momentálnu náladu (prefíkané líšky, kuriózne velocipédy a pod.) Čítajte ďalej, ale medzitým sa pozrite, ako by mal vyzerať výsledok:

IMG_0847.JPG

Použila som látku s motívom čerešňových kvetov, ktorú som kúpila na návšteve v Tokyu – v textilníckej štvrti Nippori:

Nippori-fabric-town-Tokyo-8273.jpg

Budete potrebovať:

  • Šijací stroj – ľudovo “mašinu”
  • Pevnú látku, ktorá sa nestrapká, terminológiu neovládam, ale skrátka nepoužívajte ľanové plátno ani materiál zo starých plaviek! Vzor a motív si vyberte podľa svojho vkusu 🙂
  • Podšívku
  • Špendlíky
  • Nožnice
  • Nitky, špulky, a tak ďalej – to sa vlastne rozumie pod pojmom šijací stroj, ale pre istotu.

Skontrolujte si, či máte všetko:

img_0829

Postup naozaj nie je ťažký a uvidíte ho aj na prezentácii fotiek na konci článku. Vystrihnete si štyri obdĺžniky látky – dva z peknej a pevnejšej látky, dva z podšívky. Veľkosť si zvoľte podľa toho, aký dlhý zips chcete použiť – na šírku by ho mala látka trochu presahovať.

img_0835

Pri našívaní zipsu myslite iba na to, aby nebolo vo výsledku vidieť stehy – takže vždy priložte látku akoby “chrbtom”, prišite, a potom ju preklopte tak, že to bude vyzerať, akoby ste šili neviditeľne. Nie je to tak náročné, ako sa zdá, najlepšie je vyskúšať si to na vlastnú päsť… Bohužiaľ pri tejto peňaženke som si neodfotila tento “krok”, ale mám fotku z iného pokusu, kde je dobre vidieť, čo by ste mali dosiahnuť:

img_0710

img_0715

Keď si k zipsu prišijeme vonkajšiu látku, spravíme to isté zvnútra s podšívkou. Dajte si pozor, aby ste si neprešili vonkajšiu látku, inak pokazíte to, čo ste sa predtým snažili dosiahnuť a steh bude vidieť.

Látku so zipsom si “naštelujte” tak, aby bola podšívka z vonkajšej strany a vrchná látka zase vnútri. Zips nechajte otvorený – v tejto fáze budete šiť obrátenú peňaženku, a keby ste zips zatvorili, nedokážete ju potom prevrátiť naspäť.

img_0849

Na oboch stranách tam, kde končí zips, prešite látku pekne rovno, ja to robím aj dvakrát a raz kľukatým stehom, aby bola peňaženka pevnejšia. To isté spravte naspodku – vytvoríte tak dno peňaženky.

Na záver stačí peňaženku otočiť cez otvorený zips a poriadne vyrovnať. Každú peňaženku na záver ešte žehlím, aby bola krajšia (rozdiel je fakt poznať).

Varovanie: Šitím peňaženiek sa môžete veľmi ľahko nakaziť, ja už mám štyri.

img_0850

Pozrite sa na môj postup krok za krokom:

This slideshow requires JavaScript.

Páčil sa vám môj prvý návod? Myslíte, že podľa neho zvládnete ušiť svoju vlastnú peňaženku, obal na mobil, alebo originálny peračník? Ak ste niečomu nerozumeli, alebo sa chcete pochváliť svojimi výtvormi, napíšte mi do diskusie pod článkom – rada odpoviem!

6 Comments

Pridaj komentár

