Šaty robia knižku. Oblečte si ju do látky.

Paperback v kabelke je smrť. Kúpite si novú knižku a než prídete domov, máte ju pokrčenú a poškriabanú od kľúčov. Čo s tým?

Hneď na úvod – Ja osobne si teda myslím, že knižka by mala mať “život” a čím je obchytanejšia, tým zaujímavejší príbeh rozpráva o ľuďoch, ktorí ju čítali. Na druhej strane odkedy som ako dieťa videla rozprávku Strážca kníh (najnapínavejšiu rozprávku môjho detstva s výnimkou Posledného jednorožca), chovám ku knižkám veľkú úctu a snažím sa na ne dávať pozor.

A tu prichádza na scénu… textilný obal! Je kreatívny, svojský, vyrobíte ho za pol hoďky a zabráni tomu, aby sa z vášho obľúbeného Hellera či Zafóna stal papierový zombík:

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt pagemaster

Nedávno som vyrobila svoj prvý a každý krok nafotila, takže sa môžete inšpirovať 🙂 Nech sa páči!

Krok prvý – vyberte si látku, ktorá sa vám páči, a tiež podľa vkusu inú na vnútornú stranu. Ja som zvolila tyrkysovú s bielymi hviezdičkami a zvnútra neutrálnu sivú, ktorá mi trošku pripomína kachličky v marockej kúpeľni.

Odmerajte si obdĺžnik z oboch látok tak, aby po kratších stranách knižku presahoval (potrebujete dostatočný prehyb, aby ste doň mohli obal knihy zasunúť).

This slideshow requires JavaScript.

Keď máte látku nastrihanú a poctivo ošpendlíkovanú tak, ako to vidíte na fotkách (látku si pekne prehnite dovnútra, aby sa vám nepárala), môžete začať šiť. Pozor na to, aby ste najprv zašili obe kratšie strany ešte predtým, než ich zahnete.

Okraje si pomocou knižky preložte a zašite dlhšie strany. Použila som čiernu nitku, aby bolo švy lepšie vidieť:

Skvelá práca, základný látkový obal máte hotový! Pokiaľ chcete mať obal ešte lepší, môžete do svojho veľdiela zapracovať aj praktickú záložku z malého kúska látky:

IMG_0892.JPG

Hotovo! Popustite uzdu fantázii a vyrobte si obálky na každú príležitosť. Ja som svoj prvý výtvor ešte dozdobila odznakmi, ktoré sa mi doma povaľovali, aj keď to veľmi praktické nie je (do kabelky neodporúčam).

Páčil sa vám môj návod? Kliknite si aj na ten minulý – naučím vás, ako si rýchlo a jednoducho ušiť látkovú peňaženku.

IMG_0908.JPG

IMG_0896.JPG

6 Comments

      1. No worries! 😀 Unfortunately I cannot understand your awesome language, it would be great if you have the ‘translate’ widget so that I can read your posts 🙂 That would be great, please!

        Like

      2. I have just added the translate option, so it should be possible now, but Slovak is usually hard to translate automatically 🙂 If you have any questions, write to me, I will be happy to discuss any topic 🙂

        Liked by 1 person

Pridaj komentár

